Thursday, April 10

For you, a thousand times over

刚刚看了movie的Kite Runner,风靡全球的《追风筝的人》。
很多人都告诉我很好看,从它发行的时候就轰动全球了,只是我一直都很排坼,是那种没理由的排坼,很无聊吧?!不过这就是我,啊哈哈……直到最近,听闻它发行了电影版,不知道为什么又有想看的感觉了,啊哈哈,好无聊的人……现在看完了真的有小感动,相信看书会有更大的波动,因为书的效应永远会比电影来得震叹,就好像Da Vinci Code,电影简直就是一文不值、浪费时间。

"For you, a thousand times over"

算了,说回KiteRunner……
那一句“for you, a thousand times over”,Hassan为Amir追风筝时说的。感动!!可是却因为这样……途中,我可怜的Hassan被凌辱了,前提是Amir为什么不救他????他明明就看到!!!so hurt…… 还有我好喜欢Amir的爸爸,因为他说了,“when you tell a lie, you steal someone's right to the truth”,I like it!!!莫名的喜欢……过后,在Amir和他爸爸逃离Kabul的时候,他爸爸解救了一个妇人,可是却显示了Amir的懦弱,让我觉得不堪。 哈哈,不怎么喜欢主角(Amir),发而Hassan给人的印象很好……总之整部戏的感觉很好,我给它4 out of 5 star,四颗星已经很不错了哦!!结论就是要看!!


^*^*^*^*^Book Review...

The Kite Runner
by Khaled Hosseine

Winter, 1975: Afghanistan - a country ruled over by a fading monarchy on the verge of an internal coup. But in Kabul, twelve-year-old Amir has his own concerns. He is desperate to win the annual kite-fighting tournament to prove to his father that he has the makings of a man. Amir's friend Hassan is a low-caste Muslim and the son of a crippled servant but nevertheless the two boys play together and defend each other against the neighbourhood's bullies. However, during the tournament, Amir takes advantage of Hassan's guileless devotion and commits a terrible act of betrayal which is to shatter their lives and define their future. Unfolding against Afghanistan's destructive history, THE KITE RUNNER is the breathtaking story of fathers and sons, friendship and redemption, and most horrifyingly, the casualties of fate.


^*^*^*^*^Movie Trailer...






1 comment:

  1. 之前就一直想你大力推荐,你就是不理我!
    我还没看耶,你说你dl了是吧?嘻嘻 ^^
    我有书,你要看吗?
    不过我买得那般本翻译的好像不是很好

    为你千千万万遍,
    所以你为我,要来课程和ukm..哈哈
    我孤苦伶仃..真得很可怜呐.. T.T

    ReplyDelete